Jos lasketaan siitä mitä eniten oli painoa, loppuvuodesta...on tähän päivään mennessä lähteny 5,3 kg. ...tiedä sitte onko se vähä vai paljo. Kai se riippuu siitä kuka sitä ajattelee. Mulle on tärkeintä että suunta on alaspäin. Lukuja en tässä vaiheessa vielä kerro, pudotetut kilot vaan. Ehkä sitten joskus jos onnistun (toivottavasti) voin kertoa mistä lukemista lähdettiin ja mihin on päädytty.

Moni on kysyny ja tulee varmasti kysyyn että miten mä laihdutan. No hyvin yksinkertasest, mä syön ja liikun. Mutta tietysti mulla on omat kikkani tuohon...tai ei ne mun omia ole, mä olen lainannu niitä muilta ja sovellan itselleni toimivaks kokonaisuudeks.

Perusteet on kuitenkin ne että syön säännöllisesti 5 kertaa päivässä, monipuolista ruokaa ja lautasmallia hyödynnän aina kun mahdollista sekä liikun sen verran mikä hyvältä tuntuu enkä vedä itteäni heti piippuun. Eräs erittäin hyvä neuvo liikkumisen alottamiseen (mulla kun sekin on ollu kausittaista ja lähdin lähinnä nollasta) on se että "lähde kartanolle potkiin käpyjä". Ei heti tarvi olla 10km hikilenkillä.

Kävin tässä eräs tiistai Kertun kans uimahallilla. Oon jo pitkään miettiny et pitäs kokeilla mummojuoksua mutta en oo kehdannu. Sielläki sit aikani kattelin kun mummot veivas menemään vyönsä kanssa mutta kun totesin että mummojen joukossa on parikymppisiä opiston opiskelijapoikia (tais pari tyttöäkin olla) niin rohkaistuin, vedin vyön vyötäisille ja jäin koukkuun. Tiistaisin pyrin repimään hetken omaa aikaa ja käydä vesijuoksemassa.

Vesijuoksun lisäks oon ottanu eteisen naulasta pölyttyneet kävelysauvat käyttöön. Ensin pieni lenkki, että saa hien pintaan.. tähän mennessä lenkit on ollu alle puolituntisia, mutta mitäpä tuolla väliä. Lenkin päälle sopivat venyttelyt. Apuvälineistä kerrottakoon Gymstick ja jumppakuminauha.

Yks varsin hupaisa vekotin reenaamisen lomassa rentoutumiseen on piikkimatto. Semmosen menin jouluksi ostamaan ja meinashan tuo jäädä kans pölyttymään nurkkiin mutta toissailtana otin sen piilostaan ja makoilin vartin verran. Johan uni maistu ja vetäsin 2 tunnin ehtoounet ja yölläkin sain nukuttua. Eilen aamupäivästä 10min matolla ja 2 tunnin päiväunet päälle. Tänään on matto ollu käyttämättä mutta kenties vielä ennen nukkuun menoa siinä vartin verran makoilen.

En voi mennä sanomaan että mun keinot on parhaat mahdolliset mutta mulla ne toimii, tai ainaki vielä on toiminu.